مجله اینترنتی شایان

با مجله اینترنتی شایان ، برای شایسته ترین اخبار و مطالب همراه باشید

مجله اینترنتی شایان

با مجله اینترنتی شایان ، برای شایسته ترین اخبار و مطالب همراه باشید

۳ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یکی از باهوش ترین پرندگانی که امروزه افراد بسیار زیادی در خانه یا محیط های دیگری اقدام به نگهداری ان میکنند کاسکو میباشد این نوع از پرنده دارای هوش بسیار زیادی بوده  و  توانایی یادگیری لغات و ترفند های زیادی را دارد.

نگهداری و پر.ورش کاسکو دارای سختی های بسیار زیادی میباشد زیرا این نوع از پرنده دارای حساسیت بسیار زیادی بوده و در صورت عدم رعایت برخی نکات میتواند باعث تلف شدن پرنده شود. به همین دلیل اگر جز افرادی هستید که میخواهید اقدام به پرورش کاسکو در هر محیطی شوید بهتر است تا با مطالعه این مقاله مهم برخی از تکنیک های مهم در پرورش کاسکو را آگاه شوید.

تایم کافی برای نگهداری کاسکو

بی توجهی به کاسکو میتواند آسیب های زیادی به پرنده وارد کند. و این عامل اگر به صورت متمرکز انجام گیرد باعث از بین رفتن و تلف شدن پرنده شود. در نظر داشته باشید که پرنده کاسکو مانند انسان بوده و در صورت بی توجهی، اندوه و غم سراغ پرنده می اید و این به مرور زمان در پرنده تاثیرات بسیار زیادی مانند عدم فعالیت ، عدم بازیگوشی و ... پدید می آورد. به همین دلیل اگر تصمیم دارید که اقدام به نگهداری از کاسکو نمائید بهتر است تا فرصت و تیم زیادی برای اختصاص به پرنده داشته باشید زیرا در این صورت انرژی پرنده افزایش پیدا کرده و پرنده یادگیری بهتری خواهد داشت که اگر این یادگیری در جوجه بودن پرنده رخ دهد میتواند در کوتاه ترین زمان ممکن پرنده سخنگو شود.

تغذیه کاسکو

هانطور که در بخش بالا گفتیم کاسکو یک پرنده حساسی میباشد به همین دلیل این حساس بودن در تغذیه پرنده نیز تاثیر گذار میباشد. در نظر داشته باشید که تغذیه مهم ترین گزینه در نگهداری پرنده میباشد.

کاسکو در بین طوطیان از جثه نسبتا بزرگی برخوردار میباشد و این جثه نیازمند نیازمند تغذیه خوبی میباشد. سعی کنید ار غذای تازه برای پرنده استفاده کنید زیرا سیستم گوارشی کاسکو بسیار حساس بوده و در صورت استفاده از غذای کهنه و آلوده امکان دارد تا پرنده تلف شده و از بین برود. در نظر داشته باشید که به منظور هضم بهتر مواد غذایی می توانید مقداری سنگ ریزه تمیز و شسته شده نیز در ظرف غذاخوری پرنده قرار دهید تا با قرار گرفتن در چینه دان پرنده به هضم مواد غذایی کمک کند این تکینک امروزه در بیشتر پرنده ها توسط پرورش دهنده انجام میگیرد  برای کاسکو هم میتوان از این روش برای هضم بهتر غذا استفاده کرد

شرایط نگهداری کاسکو

برای نگهداری کاسکو باید برخی از موارد را به جز موارد بالا رعایت کنید. در نظر داشته باشید که کاسکو  تصمیم دارد آزادانه زندگی کند اما برخی از افراد آن را در قفس نگهداری میکنند به همین منظور حتما سعی کنید در قفس پرنده از ملزومات بازی استفاده کنید تا پرنده سرگرم بازی با وسایل شود. در نظر داشته باشید که بازیگوشی پرنده برخی مواقع باعث میشود تا پرنده اقدام به انجام برخی از صدمات به قفس نمایید به همین منظور برای جلوگیری از این مورد حتما سعی کنید که قفسی را برای پرنده انتخاب نمائید که دارای بدنه استیل یا آهنی باشد زیرا برخی قفس ها دارای بدنه چوبی و پلاستیکی بوده و در این صورت پرنده میتواند  به راحتی اقدام به کندن پلاستیک و چوب نماید.

در نظر داشته باشید که کاسکو جز پرندگانی میباشد که نیاز به حمام دارد و در این صورت ممکن است دچار سرماخوردگی شود. به همین دلیل قبل از حمام پرنده سعی کنید دمای اتاق را نسبتا افزایش دهید تا پرنده در دمای استاندارد حمام کرده و سپس خشک شود.

 

  • garsha mahdavi
  • ۰
  • ۰

در مرغداری ها و سالن های تولید دان یکی از کاربردی ترین تجهیزات میکسر مرغداری میباشد. این دستگاه این قابلیت را دارد که دان های پودر و آسیاب شده را به صورت کامل مخلوط کرده و اماده مصرف طیور قرار بدهد. این محصول بزرگ که در ظرفیت های متفاوت تولید و ارائه بازار میشود دارای موتور های با کیفیتی بوده و امروزه کمتر تولید کننده ای این محصول را با کیفیت بالا تولید میکند که ما در این مقاله تصمیم داریم حتی به بررسی تولید کننده های با کیفیت این محصول بپردازیم. در نظر داشته باشید که در سالن های صنعتی و بزرگ پرورش طیور و مرغداری این محصول تاثیر بسیار زیادی دارد. این محصول بیشتر به صورت 3 تایی یعنی اسیاب ، بالابر و میکسر میباشد و هر کدام از این دستگاه ها وظیفه ای دارند. به عنوان مثال آسیاب کن وظیفه دارد تا تمامی دان ها را به صورت کامل با هم مخلوط نمایید و بالابر این دان ها را به داخل میکسر انتقال میدهد و  همانطور هم که از اسم ان پیداست این دستگاه این قابلیت را دارد تا دان ها را به صورت کامل با هم مخلوط کند. در نظر داشته باشید که جیره های غذایی که از چندین نوع جیره تشکیل شده اند قابلیت مخلوط شدن با دست و ابزار دیگری را ندارد و این محصول بهترین گزینه برای مخلوط کردن انها میباشد.

ویژگی های میکسر با کیفیت

امروزه تعداد محدودی از تولید کننده ها اقدام به تولید میکسر مرغداری میکنند و برخی از تولید کننده ها هم مسلما محصول با کیفیتی را تولید نمیکنند که در این راستا ما تصمیم داریم ویژگی های محصول با کیفیت را برای شما معرفی نمائیم.

 

بدنه دستگاه

یکی از معیار ها و ویژگی های میکسر با کیفیت بدنه آن میباشد. بدنه در تجهیزات مرغداری و ... از اهمیت بسیار بالایی برخوردار میباشد زیرا بدنه با کیفیت باعث میشود تا یک محصول کیفیت و زول عمر بالایی داشته باشید. به همین دلیل سعی کنید در هنگام خرید بدنه گالوانیزه را انتخاب نمائید زیرا این گونه از بدنه در برابر رطوبت و دما مقاومت بسیار زیادی داشته و به هیچ عنوان دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نمیشود.

موتور دستگاه

موتور دستگاه میکسر مرغداری، وظیفه ی تامین نیروی محرکه ی لازم برای مخلوط کردن مواد غذایی توسط مارپیچ را برعهده دارد .به همین دلیل علاوه بر قدرت کافی، باید عملکردی بدون تکان و ضربه را ارائه دهد تا بیشترین کارایی را برای این محصول داشته باشد. به منظور تامین چنین عملکردی از موتورهایی که با سیستم گردش تسمه فولی استفاده میکنند استفاده شده است.

گارانتی و خدمات پس از فروش

یک محصول با کیفیت مسلما دارای گارانتی و خدمات پس از فروش میباشد نوع و جنس قطعات مورد استفاده در دستگاه نشانگر کیفیت دستگاه و طول عمر آن میباشد و اگر محصول دارای قطعات با کیفیتی باشد این عامل باعث میشود تا محصول به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش به خریدار ارائه شود.

  • garsha mahdavi
  • ۰
  • ۰

یکی از پرفروش ترین تخم های پرندگان در ایران تخم بلدرچین میباشد. میزان مصرف این تخم در ایران از تخم مرغ هم بالا تر بوده و این به دلیل خواص بی شمار آن میباشد. در نظر داشته باشید که تخم بلدرچین با حجم و وزن پایین نسبت به تخم مرغ خواص چند صد برابری از تمامی تخم ها داشته و حتی برخی از پزشکان نیز مصرف ان را به تمامی افراد پیشنهاد میکنند . در نظر داشته باشید که این عامل باعث شده است که افرادی در این زمینه سود بسیار زیادی را کسب نمایند و امروزه به عنوان یک روش بهتر و پرسود برای کسب درامد به شمار می رود.

ما به دلیل سود بالای این تخم در این مقاله تصمیم داریم تا روش هایی که در افزایش تخمگذاری بلدرچین تاثیر میگذارد را برای شما معرفی نمائیم به این نکته مهم توجه کنید که این هر چقدر میزان تخمگذاری بلدرچین افزایش داشته باشد باعث میشود تا سود حاصل از فروش تخم نیز افزایش چشمگیری داشته و این کاملا به نفع پرورش دهنده میباشد. پس اگر شما هم جز افرادی هستید که در زمینه پرورش بلدرچین تخم گذار فعالیت میکنید بهتر است تا اخر این مقاله مهم و کاربردی با ما همراه باشید.

روش های افزایش تخم گذاری بلدرچین

روش های متنوعی در بستر اینترنت برای افزایش میزان تخم گذاری پرنده ارائه شده است و مسلما انجام دادن هر روش و تکنیکی به نفع شما نبوده و بهتر راه رعایت روش های استاندارد میباشد. در برخی از داروخانه های دامپزشکی داروهایی یافت میشود که تاثیر بسیار زیادی در افزایش تخم گذاری پرنده دارد که این روش را ما به صورت کامل رد میکنیم و در این مقاله به بررسی تکنیک های استاندارد میپردازیم این تکنیک ها شامل :

تغییر به موقع گله

با افزایش سن پرنده ها و برخی عوامل دیگر مانند استرس در تخم گذاری پرنده تاثیر بسزایی دارد. به همین دلیل زمانی که بلدرجین های پرورشی شما سن بالایی دارند مسلما نباید انتظار تخم گذاری بیشتر را از انها داشته باشید که در این صورت بهترین روش تغییر به موقع گله ها و خرید بلدرچین 1 روز میباشد. به این نکته توجه داشته باشید که بلدرچین یکی از پرندگانی میباشد که در سن پایین بالغ شده و میزان سود شما را در کمترین زمان ممکن افزایش میدهد.

خرید بلدرچین با سن پایین

برخی از افراد با خرید بلدرچین های بالغ بر این باورند که بعد از خرید تخم گذاری پرنده شروع میشود اما باید به این نکته توجه داشته باشید که باور و عقیده کاملا اشتباه بوده و بهترین روش خرید بلدرچین 1 روزه میباشد. بالغ شدن پرنده میتواند در هنگام خرید پرنده را دچار استرس کرده و حتی تخم گذاری پرنده به صورت کامل نیز قطع شود به همین دلیل اگر میخواهید بلدرچین تخم گذاری را خریداری کنید حتما بلدرچین 1 روزه را خریداری کرده و با تغذیه استاندارد میزان تخم گذاری پرنده را افزایش دهید.

افزایش و تنظیم میزان تغذیه پرنده

همانطور که میدانید تغذیه تاثیر بسزایی در افزایش میزان تخمگذاری پرنده دارد و این روش کامل اصولی بوده و در تمامی منابع رسمی نیز به این مورد اشاره شده است. یکی از بهترین روش هایی که با تغذیه میتوان در افزایش تخم گذاری پرنده ذخیل  شد افزایش میزان کلسیم در جیره غذایی پرنده میباشد. در نظر داشته باشید که با افزایش حدود 2 درصدی میزان کلسیم در تغذیه پرندگان میتوان میزان تخم گذاری آنها را افزایش داد.

  • garsha mahdavi