مجله اینترنتی شایان

با مجله اینترنتی شایان ، برای شایسته ترین اخبار و مطالب همراه باشید

مجله اینترنتی شایان

با مجله اینترنتی شایان ، برای شایسته ترین اخبار و مطالب همراه باشید

  • ۰
  • ۰

امروزه مصرف کره حیوانی از اولویت های برخی از افراد میباشد. کره به عنوان یکی از قدیمی ترین مواد مصرفی افراد میباشد که امروزه به روش های سنتی و ... تهیه و تولید میشود در نظر داشته باشید که شیر به عنوان مواد اصلی کره میباشد و کره بیشتر از ماست تهیه و تولید میشود. در نظر داشته باشید که امروزه برخی از تولید کنندگان به روش های صنعتی اقدام به تولید کره میکنند و این عامل باعث شده است تا برخی از مواد به کار رفته در کره باعث شود افراد از مصرف کره دوری کنند اما ما در این مقاله تصمیم داریم که به صورت جامع و کامل تمامی فواید کره حیوانی را برای شما معرفی کنیم و شما کافیست که با ارزش غذایی این ماده خوشمزه و پرخاصیت آشنا شده و با خیال راحت در اندازه و مقدار معین از کره استفاده نمایید.

ارزش غذایی کره چیست؟

کره به دلیل داشتن املاح معدنی بهترین گزینه برای تامین ویتامین بدن میباشد. اما به غیر این موارد مسلما کره دارای پروتئین و کلسیم نیز میباشد که اگر به صورت سنتی و ارگانیک تولید شود این املاح معدنی میتواند نیاز شما را به صورت روزانه تامین نمایید.

در نظر داشته باشید که کره دارای چربی میباشد اما به یاد داشته باشید که چربی به دو نوع تقسیم میشود که یکی به عنوان چربی مضر و یکی به عنوان چربی مفید میباشد که کره های حیوانی ارگانیک از نوع چربی های مفید بوده و با مصرف آن ، بیماری خاصی فرد را تهدید نمیکند. کالری موجود در کره میتواند در صورت استفاده زیاد باعث افزایش وزن شما شود به همین دلیل اگر در برنامه غذایی خود از میزان مصرف کره بالایی برخوردار هستید بهتر است که حتما در برنامه روزانه خود ورزش را بگنجانید تا به هیچ عنوان دچار افزایش وزن نشوید. در نظر داشته باشید که استفاده یکباره در روز در وعده صبحانه باعث ایجاد افزایش وزن در شما نشده و این مقدار مصرف میتواند در طول روز با فعالیت های عادی بسوزد و برای شما خرات افزایش وزن را به دنبال نداشته باشد.

فواید کره حیوانی

کره حیوانی به دلیل داشتن انواع ویتامین به عنوان نیروگاه ویتامین شناخته میشود و اگر در طول روز از کره استفاده نمائید تمامی ویتامین های مورد نیاز بدن شما تامین شده و حتی برای پوست شما نیز تاثیر بسیار زیادی دارد.

منبع اصلی کلسیم

تمامی محصولات لبنی اعم از کره ، خامه و ... که از شیر تولید میشوند دارای کلسیم هستند و این عامل باعث میشود تا بدن رشد خوبی داشته و بدن در سنین بالا دچار پوکی استخوان نشود.

عوارض جانبی مصرف زیاد کره

اگر کره به دفعات بسیار زیادی مصرف شود کلسترول و چربی موجود در کره میتواند سلامتی شما را تهدید کند. در نظر داشته باشید که افزایش بیش از حد کلسترول در بدن باعث میشود که رگ ها و شریان های قلبی مسدود شده و فرد در چندین سال آینده دچار سکته قلبی نیز شود.

 

  • ۹۹/۱۲/۰۲
  • garsha mahdavi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی