مجله اینترنتی شایان

با مجله اینترنتی شایان ، برای شایسته ترین اخبار و مطالب همراه باشید

مجله اینترنتی شایان

با مجله اینترنتی شایان ، برای شایسته ترین اخبار و مطالب همراه باشید

  • ۰
  • ۰

شانه یکی از اجزای تشکیل دهنده دستگاه جوجه کشی میباشد که امروزه در مدل های مختلف در بازار به فروش میرسد. استاندارد بودن شانه یکی از عوامل اصلی در افزایش راندمان جوجه کشی بوده و بهتر است که برای هر تخم شانه ای مخصوص خریداری شود اما امروزه یک مدل شانه در بازار ایران وجود دارد که از خرید هزارانمانه شما را منع کرده و طوری طراحی شده است که تمامی تخم ها را میتواند در خود جای دهد در این مقاله تصمیم داریم تا تفاوت این شانه را با سایر شانه ها برای شما معرفی نمائیم پس حتما تا اخر این مقاله با همراه باشید.

شانه همه کاره

این نوع از شانه برای اولین بار در ایران توسط گروه صنعتی eig تولید شده است و تمامی دستگاه های جوجه کشی این مجموعه به این شانه تجهیز شده است.در گذشته برای جوجه کشی از پرندگان مختلف باید شانه مخصوص تخم پرنده را خریداری میکردید اما امروزه با تولید این شانه مشکل خرید صدها مدل شانه رفع شده و افراد میتوانند با استفاده از این شانه تمامی تخم ها در اندازه های مختلف را در داخل شانه قرار دهند.  در نظر داشته باشید که این شان ها به طوری طراحی شده است که قابلیت استفاده در ستر و هچر هستند. اما برخی از تولید کنندگان دستگاه جوجه کشی از شانه های قدیمی استفاده میکنند و این عامل باعث میشود که هزینه های اضافی برای شما به دنبال آید. در ادامه این مقاله چندین شانه را برای شما معرفی می نماییم حتما با ما همراه باشید.

شانه‌ دستگاه‌ جوجه‌کشی از نوع شاخک دار

 این نوع شانه‌ها برای گرفتن محکم تخم‌ها دارای شاخک‌هایی در اطراف خود هستند. این قابلیت بسیار مفید است زیرا تخم‌های کوچک و بزرگ را به صورت محکم نگه می‌دارند و از افتادن آن‌ها هنگام چرخش جلوگیری می‌کنند. این نوع شانه‌ها در همه انواع دستگاه‌های جوجه‌کشی مخصوصاً انکوباتورهای صنعتی به کار گرفته می شوند.این نوع شانه نیز استفاده میشود.

 

در نظر داشته باشید که شانه های تخم شترمرغ کاملا متفاوت بوده و به هیچ عنوان شانه های عادی قابلیت جوجه کشی از تخم شترمرغ را ندارند. در نظر داشته باشید که شانه های تخم شترمرغ دارای مقاومت و سختی بالایی بوده و از لحاظ اندازه بزرگتر میباشند زیرا تخم شترمرغ بسیار بزرگ تر از سایر تخم ها بوده و باید در شانه مخصوص نگهداری شود در غیر اینصورت جوجه کشی با راندمان کمتری انجام میگیرد.

شانه یا راک های دوار

با استفاده از راک های دوار می توان تخم‌های نطفه‌دار را به صورت 360 درجه ای چرخاند. بدین صورت که در این راک ها میله هایی وجود دارد که در اثر نیروی موتور چرخانده می شوند و تخم‌هایی که در مابین آن‌ها قرار می‌گیرد را می چرخانند. با حذف برخی میله ها می توان فاصله میان آن‌ها را زیاد کرد و تخم‌های بزرگتر را در میان آن‌ها قرار داد.

شانه سنتی یا قدیمی

شانه‌های سنتی دارای حفره‌هایی بر روی خود هستند که تخم نطفه‌دار در درون این حفره‌ها قرار می‌گیرد. با توجه به‌اندازه متفاوت تخم‌های پرندگان ، اندازه حفره‌های این نوع شانه‌ها نیز می‌تواند متفاوت باشد

  • ۹۹/۱۲/۰۴
  • garsha mahdavi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی