مجله اینترنتی شایان

با مجله اینترنتی شایان ، برای شایسته ترین اخبار و مطالب همراه باشید

مجله اینترنتی شایان

با مجله اینترنتی شایان ، برای شایسته ترین اخبار و مطالب همراه باشید

۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دستگاه جوجه کشی حرفه ای

پرورش و فروش پرندگان یکی از مشاغل سود ده در دهه اخیر محسوب میشود . امروزه افراد زیادی با شروع به فعالیت در این زمینه توانسته اند در آمد زندگی خود را از این طریق کسب کرده و حتی با پیشرفت های چشمگیری اشتغال زایی نیز نمایند. در زمینه پرورش طیور یکی از گسترده ترین و متداول ترین آن ها پرورش طیور زینتی و گران قیمت می باشد. پرورش پرندگانی مانند انواع طوطی ها ، قرقاول ، طاووس و … از این دسته محسوب میشود . برای شروع به نگهداری از این قبیل پرندگان ابتدا بایستی شرایط اولیه را مهیا کرده و سپس با گرفتن مشاوره از افراد با تجربه قدم در این راه بزرگ بگذارید.

شرایط و لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای پرورش طیور گران قیمت

قبل از هر چیزی یک از پیش نیاز های شروع به پرورش ، داشتن مکانی مناسب برای نگهداری از جوجه ها و پرنده های بالغ می باشد . جایی که برای نگهداری انتخاب میکنیم بایستی مجهز به آب و برق و گاز بوده و البته بهداشت نیز در آن رعایت شده باشد. برای شروع به کار قرار نیست حتما از یک سالن بزرگ شروع کنید ، زیرا اکثر افراد با تجربه نیز با در اختیار داشتن حتی یک اتاق کوچک چند متری توانسته اند کار خود را گسترش داده و حال صاحب چندین سوله و مرغداری شوند .

یکی دیگر از پیش نیاز ها داشتن گله مولد می باشد تا بتوانید از گله تهیه شده تخم نطفه دار گرفته و تعداد پرندگان خود را افزایش دهید. در مرحله بعدی داشتن یک دستگاه جوجه کشی حرفه ای برای تبدیل تخم های نطفه دار به جوجه بسیار ضروری می باشد . برای تهیه این دستگاه ها میتوانید با بررسی انواع موجود در بازار یکی از آن ها را متناسب با شرایط و بودجه خود انتخاب کرده و خریداری کنید.

  • ۰
  • ۰

نقد و بررسی دستگاه جوجه کشی خانگی ایزی باتور 2

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و جایگزین شدن هوش مصنوعی دستگاه های جوجه کشی کاربرد بیشتری برای جوجه کشی به صورت مصنوعی را دارند. زیرا دیگر به پرنده مادر نیازی نداریم. فقط کافیست با ضدعفونی کردن و انتقال تخم داخل دستگاه های جوجه کشی فرایند جوجه کشی به صورت مصنوعی همانند روش ظبیعی انجام میگیرد. تمامی این پروسه به صورت کاملا اتوماتیک و به صورت هوش مصنوعی انجام میگیرد. به همین دلیل در این مقاله تصمیم داریم تا دستگاه جوجه کشی خانگی 96 تایی را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. در صورت هر گونه سوال در مورد دستگاه در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

  • ۰
  • ۰

امروز به دلیل استفاده زیاد از آبسردکن ها در محیط های مختلف باعث شده است تا تولید این محصول تنوع زیادی داشته باشید. آبسردکن های استیل به صورت مخزن دار بوده و به شیر اب وصل میشوند. این نوع از آبسردکن ها به صورت تک شیر تا 4 شیر یا بیشتر تولید میشوند. و بهترین گزینه برای استفاده در محیط های عمومی مثل پارک ، بانک یا ... میباشند. زیرا بدنه استیل در برابر آب و هوا دچار فرسایش نشده و امکان زنگ زدگی به صفر میرسد. به همین دلیل بیشتر محیط هایی که از این نوع آبسردکن استفاده میکنند پارک ، سالن های ورزشی و ... میباشند.

مزیت خوب آبسردکن استیل

آبسردکن های استیل به دلیل وصل شدن به شیر آب و مخزن بزرگ دسترسی به آب خنک را در تمامی ساعات برای مصرف کننده فراهم می اورد. در نظر داشته باشید برق مصرفی این نوع از ابسردکن ها شهری بوده و به دلیل طراحی استاندارد مصرف برق بهینه ای دارند.

کاربری بسیار آسان

آبسردکن ها راه اندازی بسیار راحتی دارند. مثلا برای راه اندازی ابسردکن های استیل ابتدا باید شیر آب را به دستگاه متصل کرده و سپس دستگاه را به پریز برق متصل نمایید. بعد از فشردن کلید روشن / خاموش دستگاه شروع به راه اندازی میشود. در نظر داشته باشید. استفاده برخی از تولید کنندگان ابسردکن های استیل در تولید دستگاه از کلید روشن / خاموش استفاده نمیکنند.به صورتی که با وصل کردن دستگاه به پریز برق به صورت خودکار دستگاه شروع به کار میکند.

معرفی تولید کننده معتبر ابسردکن استیل

در ایران آبسردکن های استیل توسط تولید کننده های متفاوتی تولید میشود. به همین دلیل در این قسمت از مطلب قصد داریم تا برترین تولید کننده ابسردکن های استیل را معرفی کنیم.

گروه تولیدی و صنعتی eig یکی از با سابقه ترین تولیدکنندگان ایرانی در زمینه ساخت محصولات گرمایشی ، سرمایشی ، لبنیات و ... میباشد که بالغ بر 25 سال سابقه توانسته اسث بهترین و با کیفیت ترین محصولات را تولید و روانه بازار نماید. به همین دلیل طبق بررسی های انجام گرفته شده گروه تولیدی eig به عنوان برترین تولیدی کننده ابسردکن استیل در ایران فعالیت دارد.

  • garsha mahdavi
  • ۰
  • ۰

پرکن بوقلمون

پرکن بوقلمون

در کشتارگاه ها پس از ذبح بوقلمون یکی از دغدغه ها عملیات جداسازی پر بوقلمون می باشد . پر های این پرنده به سختی جدا میشوند و اگر پر ها را بخواهیم به صورت دستی جداسازی کنیم ممکن است ساعت ها وقتمان را به خود اختصاص دهد. اما آیا انجام این کار به صورت دستی و در تعداد بسیار زیاد در کشتارگاه ها امکان پذیر است ؟ قطعا خیر. امروزه دستگاه های مختلفی برای مکانیزه کردن و اتوماتیک کردن این فرایند به بازار آمده است . به این دستگاه ها عمدتا دستگاه پرکن بوقلمون گفته میشود. در ادامه می خواهیم دستگاه پرکن بوقلمون را برایتان معرفی کنیم.

 

دستگاه پرکن بوقلمون با یک سیستم چرخش و اجزا مختلف میتواند در یک ساعت چندین لاشه بوقلمون را پرکنی و تمیز کاری کند. در داخل این دستگاه یک موتور قوی به کار میرود تا بتواند مخزن دستگاه را به خوبی بچرخاند. اما تمام چیزی که در این ماشین رخ می دهد صرفا چرخش نیست . در داخل مخزن این دستگاه تعدادی انگشتی با فاصله های استانداردی تعبیه شده است. این انگشتی ها که وظیفه اصلی یعنی کندن پر ها را بر عهده دارند معمولا از جنس رزین می باشند . لاشه با قرار گرفتن در مابین این انگشتی ها زمانی که دستگاه توسط موتور به چرخش در می آید ، به صورت کامل با انگشتی ها در تماس بوده و در نتیجه پر ها کنده میشوند .

بدنه دستگاه پرکن بوقلمون

دستگاه پرکن بوقلمون بیشترین تماس را با آب خواهد داشت. بدنه دستگاه نیز یکی از اساسی ترین بخش های دستگاه پرکن می باشد زیرا طول عمر دستگاه و استحکام دستگاه به بدنه آن بستگی دارد. بدنه دستگاه های پرکن بوقلمون از متریال های مختلفی تولید می شوند. یک انتخاب مناسب برای بدنه این محصول میتواند ورق گالوانیزه باشد. گالوانیزه آلیاژی خاص می باشد که بر روی آن یک لایه نازک قلع کار شده است که میتواند آن را از زنگ زدن محافظت کند. برخی از تولید کنندگان که از این ورق برای بدنه دستگاه خود استفاده میکنند ، از یک لایه پوششی رنگ کوره ای نیز برای پوشش بهتر بدنه استفاده میکنند . این لایه رنگ علاوه بر جلوگیری از زنگ زدگی و پوسیدگی ، از خش افتادن بر روی دستگاه نیز جلوگیری میکند. این لایه رنگی زیبایی خاصی به دستگاه می بخشد و دستگاه هایی که از رنگ کوره ای بهره مند می باشند به راحتی قابل شست و شو بوده و سال ها میتوان از آن ها در هر محیطی استفاده نمود.

  • garsha mahdavi
  • ۰
  • ۰

پرکن مرغ

در این بخش می خواهیم به معرفی بخش های مختلف یک پرکن مرغ بپردازیم . پرکن های مرغ دارای یک سیستم کاری بسیار ساده و اما مهمی می باشند . در ساخت و طراحی این محصولات کیفیت و نوع قطعات حرف اول را میزند به گونه ای که پر کن های تولید شده با قطعات و لوازم با کیفیت میتواند چندین سال بدون هیچ گونه مشکلی وظیفه خود را به خوبی انجام دهد. اما اگر همان دستگاه با موتور و یا بدنه بی کیفیت تولید شود میتواند علاوه بر خرابی های مکرر ، هزینه های هنگفتی را برای تعمیر و یا تعویض قطعات برایمان متحمل شود. در ادامه بخش های مختلف و البته با اهمیت یک پرکن را به صورت مختصر برایتان معرفی خواهیم کرد . با توجه به این نکات میتوانید یک دستگاه مرغوب و با کیفیت را خریداری نمایید.

موتور دستگاه پرکن مرغ

در دستگاه های پرکن مرغ اصلی ترین بخش موتور می باشد. موتور که وظیفه اصلی را بر عهده دارد بایستی از بهترین نوع موجود در بازار انتخاب شود . انواع مختلفی از موتور های مناسب برای استفاده در سیستم چرخشی دستگاه های پرکن را در ایران میتوان یافت . اما چیزی که میتواند آن ها را از هم تفکیک کند طول عمر و میزان حفاظت و نفوذ ناپذیری آن ها می باشد . ما در این بخش موتور های مناسبی را معرفی میکنیم که سال ها بر روی انواع پرکن ها استفاده و تست شده اند.

موتور موتوژن از پر استفاده ترین موتور های ایرانی می باشد.این موتور که در شهر تبریز ساخته می شود ، میتوان گفت از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار می باشد . موتور موتوژن از لحاظ نفوذ ناپذیری بسیار ایده آل می باشند . زمانی که از نفوذ ناپذیری صحبت می کنیم یعنی ذرات و ریزگرد ها قادر نخواهد بود با ورود به بخش سیم پیچی ، موتور را دچار آسیب کنند.

از دیگر موتور های تست شده و مناسب می توان به انواع موتور های چینی اشاره کرد که شرکت های مختلفی از آنها استفاده می نماید. بهترین حالت در موتور دستگاه این می باشد که کاربر بتواند به صورت سفارشی ، موتور مد نظر خود را برای استفاده در دستگاه پرکن مرغ انتحاب و در سفارش قید نماید.

لاستیک یا انگشتی پرکن مرغ

لاستیک یا انگشتی پس از موتور در دستگاه های پرکن مرغ از اهمیت زیادی برخوردار می باشند . این لاستیک ها که معمولا از جنس رزین می باشند بایستی حالت ارتجاعی داشته باشند . حالت ارتجاعی کمک خواهد کرد تا انگشتی ها در تماس با لاشه مرغ اولا دچار شکستگی نشده و ثانیا دچار آسیب در لاشه نشوند. بهترین حالت در انگشتی پرکن ها این می باشد که قابلیت تعویض داشته و بتوان آن ها را از بازار تهیه نمود تا در صورت نیاز بتوانیم اقدام به تعویض آن ها نماییم.

  • garsha mahdavi
  • ۰
  • ۰

دستگاه های جوجه کشی در مدل و ظرفیت های متفاوت تولید میشود. که یکی از منتخب ترین گروه ها که در حال تولید دستگاه های جوجه کشی هستند eig میباشد. گروه صنعتی و تولیدی eig با بیش از 20 سال سابقه کاری توانسته است حرفه ای و استاندارد ترین دستگاه های جوجه کشی را طراحی و تولید نماید.

 

آشنایی با دستگاه جوجه کشی شترمرغ

دستگاه جوجه کشی شترمرغ یکی از محصولات ارائه شده در وبسایت EIG-SHOP می باشد که برای جوجه آوری از شترمرغ طراحی شده است . شترمرغ بزرگترین پرنده روی زمین می باشد که پروسه جوجه گیری از آن میتواند به دو روش طبیعی و مصنوعی انجام شود . در روش جوجه گیری طبیعی میتوان تمامی کار را بر عهده پرنده گذاشت اما این کار به هیچ عنوان صرفه اقتصادی نخواهد داشت . اما فرایند جوجه آوری زمانی که به صورت مصنوعی و با بهره گیری از تکنولوژی انجام میشود بسیار مقرون به صرفه بوده و میتواند نتیجه قابل توجهی را داشته باشد . برای انجام این فرایند به شکل مصنوعی بایستی یک ماشین جوجه آوری با دقت و کیفیت مناسب را تهیه نمایید تا بتواند به بهترین شکل ممکن و حتی با بهره گیری از هوش مصنوعی شرایط بهتری از جوجه کشی طبیعی را مهیا سازد .