مجله اینترنتی شایان

با مجله اینترنتی شایان ، برای شایسته ترین اخبار و مطالب همراه باشید

مجله اینترنتی شایان

با مجله اینترنتی شایان ، برای شایسته ترین اخبار و مطالب همراه باشید

  • ۰
  • ۰

یکی از مهمترین عواملی که برای رشد گیاهان ضروری و مهم می‌باشد دما و رطوبت و بوده که باعث می شود گیاه رشد خوبی داشته و سود بالایی برای پرورش دهنده داشته باشد افزایش میزان کیفیت محصولات گلخانه ای نیازمند داشتن بستر خوب می باشد به همین دلیل برای اینکه پرورش‌دهنده محصولی با کیفیت تولید و روانه بازار کند مسلماً باید دما و رطوبت محیط را به صورت کاملاً دقیق تنظیم کرده و برنامه ریزی مناسبی برای این کار داشته باشد تا محصول تولید شده توسط این پرورش دهنده کیفیت بالایی داشته باشد.

رطوبت در گلخانه باید در حد استاندارد بوده و به هیچ عنوان دچار افزایش و کاهش رطوبت در گوید گلخانه نشوید زیرا این عامل باعث می شود تا گیاه دچار مرگ و افت راندمان کشت نشود که باعث می شود زیان بزرگی به پرورش دهنده وارد شود.  به همین دلیل برخی از افراد از رطوبت ساز گلخانه برای تامین رطوبت محیط گلخانه های خود استفاده می کنند تا راندمان کشت محصولات افزایش داشته و گیاه رشد خوبی را تجربه کند.

روش تامین رطوبت در گلخانه

همانطور که میدانید برخی از مناطق ایران دارای آب و هوای گرم و خشکی بوده دسترسی به آب نیز سخت تر می باشد و این عامل باعث می‌شود تا عرصه کشاورزی با مشکلات بسیار زیادی روبرو شوند به همین خاطر برخی از تولیدکنندگان با ارائه دستگاه رطوبت ساز عمل تامین رطوبت و میزان رطوبت خاک و بستر را نیز راحت تری کرده و باعث می‌شود تا افراد با خرید یک محصول حرفه‌ای اقدام به تامین رطوبت محیط خود شوند که این عامل باعث می‌شود تا در مصرف آب نیز صرفه جویی شده و راندمان رشد گیاهان افزایش چشمگیری داشته باشد .

اثرات منفی عدم تامین رطوبت در گلخانه

برای اینکه محصولات شما رشد و کیفیت خوبی داشته باشند باید از اثرات منفی و غیر استاندارد در محیط های گلخانه ای دوری کنید یکی از مهمترین اثرات منفی که با عدم تامین رطوبت می توان مواجه شد خشک شدن بستر و گیاه بوده که این عامل باعث می‌شود تا پرورش دهنده سودی از این بستر و گیاه نبره و همچنین یکی از بزرگترین زیان ها می تواند پیدایش آفات و بیماریها در محیط گلخانه‌ای شود به همین سعی کنید تا میزان رطوبت محیط خود را همیشه در حد استاندارد نگهداری نمایید.

نقش رطوبت در گلخانه

رشد گیاهان مستلزم وجود روزنه های باز می باشد در صورتی که گیاهان با تنش اب روبه رو شوند روزنه های برگ کاهش می یابد که با از بین رفتن آن ها رشد گیاه متوقف خواهد شد و عمل فتوسنتز و تعرق نیز تحت تاثیر قرار گرفته و با مشکل روبرو می شوند. ، برگها قادر به جذب بخار آب از هوا و جلوگیری از بسته شدن روزنه ها هستند که در نتیجه می توانند به فعالیت های متابولیزم ، فتوسنتز و رشد ادامه دهند.

یاهان برای عمل فتوسنتز، رشد و نمو، تعریق و گل دهی نیاز به رطوبت دارند. میزان رطوبت مورد نیاز در گلخانه ها بسته به محصول زیر کشت متفاوت و بین 60 تا 90 درصد مورد نیاز می باشد که با استفاده از دستگاه های روطبت ساز می توان این میزان رطوبت را به راحتی تامین نمود.

  • ۹۹/۱۲/۱۶
  • garsha mahdavi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی